reklama

Rádio_FM ako sme ho poznali asi definitívne končí

Zmeny, ktoré robí Slovenský rozhlas vo vysielaní svojho štvrtého okruhu majú prilákať k jeho počúvaniu viac ľudí. Môže sa však ľahko stať, že namiesto získania nových poslucháčov, stratí Rádio_FM tých súčasných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Podľa tohto článku pristupuje vedenie Slovenského rozhlasu k ďalším zmenám vo vysielaní Rádia_FM a ja sa začínam obávať...

Podľa slov programového riaditeľa Slovenského rozhlasu Ľuboša Machaja sa zmeny dotknú hlavne hudobného formátu rádia. Vraj to ale neznamená posun k mainstreamu. Čo to teda znamená? Vraj poskytnutie „širšieho pohľadu na hudbu, ktorá sa bežne nehrá v súkromných rádiách". Táto formulácia však nie je ničím iným ako kamuflážou toho, čo už začína byť počuť v éteri - a to je práve posun k mainstreamu. A to nie len hudobnému...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už nejaký ten týždeň na efemku medzi 10.00 a 15.00 nehrá hudba bez prestávky ako kedysi. Namiesto toho ju každú chvíľu preruší moderátor aby nám povedal svoje meno, aké rádio počúvame, koľko je hodín a aby nás utvrdil v názore, že bez jeho prítomnosti to bolo fakt lepšie. Naozaj neviem, k čomu je toto dobré. Komu sa týmto chcú zapáčiť?

Zároveň pán Machaj hovorí, že „Rádio_FM nie je konzervatívna stanica, ktorá by vysielala pre konzervatívnych poslucháčov, skôr naopak, mala by reagovať na okamžité zmeny potrieb a očakávania poslucháčov". Ja si myslím pravý opak. Mnohí poslucháči Rádia_FM sú konzervatívnejší ako poslucháči ktoréhokoľvek súkromného rádia - čo potvrdzuje aj Dušan Vančo, ktorý hovorí, že „na programové úpravy vysielania Rádia_FM zatiaľ reaguje len ultraortodoxné jadro poslucháčov, ktoré sa vyjadrovalo vždy ku všetkému na fórach a reaguje mierne podráždene". Hovorí aj niečo o mlčiacej väčšine, ale už nehovorí o tom, že si môže myslieť úplne to isté, len to nedáva najavo. Zopár zástupcov mlčiacej väčšiny poznám. A musím povedať, že sú spokojní s vysielaním tak ako je, resp. ako bolo predtým, než sa začiatkom tohto roka začali robiť zmeny. O zmenách akých potrieb hovorí pán Machaj a na základe čoho to hovorí? Prečo sa musí meniť to, čo tak dobre funguje pre 80 tisíc ľudí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to veľmi jednoduché. Ľudia počúvajúci FM si toto rádio vybrali práve preto, že sa odlišuje od ostatných. Tým, že je zamerané hlavne na (kvalitnú) hudbu mnohých žánrov, že nevypĺňa polovicu vysielania trápnymi rečami rádoby vtipných moderátorov a že nehrá 8krát za deň tú istú skladbu. Tým, že púšťa obrovské množstvo mladých slovenských kapiel a prispieva k tomu, že na Slovensku už nejaký čas vychádzajú dobré albumy. A tým, že jeho vysielanie má atmosféru, vďaka ktorej sa človek pri jeho počúvaní cíti dobre.

80 tisíc nie je veľa. Aká je však veľkosť trhového segmentu, na ktorom FM pôsobí? Vzhľadom na to, že iné rádio tohto formátu u nás nevysiela, si dovolím povedať, že má monopol a teda ho počúvajú zhruba všetci, ktorí tento segment tvoria. Ak chce teda rozhlas zvýšiť počúvanosť na dvojnásobok, musí logicky osloviť iné segmenty t.j. ľudí, ktorí teraz počúvajú napr. Funradio, Expres a podobne. Ako inak ich chce osloviť ako tým, že sa na tieto rádiá začne postupne podobať?

Michal Jasič

Michal Jasič

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bratislava, 29 rokov, veľa rozmýšľa a všetko ho zaujíma. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu